tisdag 19 november 2013

Lumbago

Igår fick jag ryggskott. Igen. Andra gången på under ett år.. Jag är alltså 24 år och får ryggskott!! Jag måste nog börja träna ändå, och sluta missbruka min vänstra kropphalva i liggläge.

Det var pest att försöka lyfta min treåring upp och ner från cykelsadeln imorse, och än mer pest att stå och smajla för kunder under rusning. Dock fick jag lyxbehandling utan dess like!
Nu menar jag inte massage och diamantpeeling, utan simpla, men ack så underbar små gester. Till exempel så fick jag kaffe och choklad serverat efter min lunch. Jag kunde lägga mig i udda positioner på golvet utan att bli påskyndad till arbete. Jag fick punktmassage(ok, liite massage) när jag "bugade för Silvia".

Jag skojar inte.. Enligt 1177.se så har nån viktigpetter-professor döpt rörelsen, som helt enkelt går ut på att böja sig framåt, stående, och sträcka ut ländryggen, till "Buga för Silvia".
Jag bugade då inte för någon, men när jag väl BÖJDE mig, så kom en praktikant, en äldre kvinna, och masserade försiktigt vid svanken. Hjälpte en stund faktiskt! Fint.

När jag kommer hem så är det dammsugit, finstädat och framdukat på köksbordet. Där står en lapp från min fenomenala mamma, att maten är gjord och endast behöver värmas. Glögg och pepparkakor finns för när semlan har somnat, och kärlek flödar över.
Tack Herre, för att jag fått så fantastiskt fina människor runtom mig, som tar så väl hand om mig!
Önskar bara att jag slapp den där jäkla mensvärken också.. Någon som offrar sig och tar över den? Inte?! Häpp..
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar