tisdag 19 februari 2013

Moooorning.

Idag vaknade semlan 08.00, på pricken tror jag. Jag hörde en ilsk tiger ryta inifrån rummet, sen små fötter som springer och sen en, inte lika ilsk, liten semla studsar upp i min säng. För en gångs skull var jag klarvaken då. Annars brukar jag he på SVTplay, sätta ungen framför med lite välling, och själv snooza en stund. Men inte idag!
Påväg mot hissen i huset. Semlan springer rakt in genom öppningen, och jag får en sån där "det är precis som i en FILM, hon kommer FASTNA"- känsla. För, hur ofta är en hissdörr öppen utan en själ i närheten? När hon står där inne, så kommer jag, med tungan bak i skallen och pulkan i ena handen, och hugger tag i henne så hon flyger bak. Ja, lite väl överdramatiskt kanske, MEN.. hissen var en decimeeeter nedanför vårt våningsplan! DET gott folk, är PRECIS som i en film, och då går man minsann inte in.
Så jag fick ringa service som kom precis när jag var tillbaka från dagis. Det kändes lite som att ha räddat världen från ondskan.. kan jag ju inbilla mig.

Ska iväg med min kompis Rottweilern om en stund. Det allra bästa med henne är lydnaden alltså, och verkligen fullständig lydnad. Säger jag "Gå och bajsa där borta nu", ja då går hon och bajsar där borta. Att plocka hundbajs måste vara det äckligaste som finns, så det känns ypperligt att kunna dirigera henne ut på en åker så man slipper både upp-plockningen och ilskna blickar från folk som passerar.

Hundbajs alltså. Jag får ju nu hunn att skita där ingen går, antingen ute i skogen eller på en åker. Får hon för sig att droppa högen nån annanstans så tar jag ju givetvis upp den och hivar i en hundlatrin. Men andra då, som inte plockar upp efter sina hundar? Vidrigt. Sen har man ju dom som är ännu mer korkad. Dom som plockar upp skiten i en påse, och SLÄPPER påsen där dom står?? Vafasen ska skiten in i påsen för om den lix hamnar på backen ändå!? Dumspån..
Nä, hejdå.
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar