tisdag 21 maj 2013

Bonnbrännan.

Något jag alltid är noga med under sommaren, är att alltid ha solskyddsfaktor på mig. Idag, en av få undantag, så hade jag inte det då jag trodde att inomhus stod på schemat. Så där står jag, mitt i det fenomenala vädret, med sommarklädda människor, och ballat nästan ur. "JAG KOMMER BRÄNNA MIG, VARENÄRMASTEAPOTEEEK!!??"
Alla viftar bort mig och försäkrar mig om att paniken borde vara lugnet, och att det icke-trendiga kräftsyndromet inte kommer uppstå.
Pffft.. Här ligger jag i sängen, med glödande axlar och puckelrygg och fräser inombords åt den som yttrade sig så barockt.

Tack apoteket, för att ni säljer solkräm till oss "hypokondriker" som föredrar 'better safe than sorry' framför 'perrkele(de e lugnt, pappa säger att gud inte förstår finska), jag gjorde det igen'. . Jag måste ju dessutom föregå med gott exempel för ungen, eller?
Dock besitter hon ca 20 hudnyanser mörkare än mig själv, så hon behöver ju inte hanteras lika extremt som hennes blekfisiga morsa..
/E

1 kommentar:

  1. Sommaren är slut, och därmed kan vi ljushyade lätt rölätta äntligen andas ut, väskan blir lättare när vi kan plocka ut dom två flaskorna med solkärm ( 30 och 50), Löven faller och likaså flagnar det lilla vi fått att fastna på våran skära hud ner av duschens strålar i avloppens djup, höst åh höst

    SvaraRadera