måndag 20 maj 2013

Petitess.

Ofta går man runt och stör sig på småsaker andra människor gör. Som att en del pillar på nagelbanden, rapar i tid och otid, lägger pennor med tippen mot sig och aldrig ifrån sig, hänger med fötterna utanför sängkanten när dom sover, dricker mjölk med kaffe istället för kaffe med mjölk.. ja, and so on.
Hur många stör sig på ens egna saker då? Jag insåg just att jag blev galen på mig själv, då jag fick upprepa samma procedur om å om igen istället för att göra det lätt för mig.
Nämligen att, när jag dricker yoghurt direkt från paketet(som just nu, liggandes i soffan) så sätter jag på korken heeela tiden, trots att jag dricker med en minuts intervall. Tokig!!
En liten petitess förvisso, men allt hade faktiskt kunnat vara så mycket enklare om jag bara lät locket ligga kvar på bordet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar