onsdag 1 maj 2013

Det vackraste jag veeeet..

En standardreplik i filmer är "du är så vacker när du är nyvaken..", nåt i den stilen. Och ibland kan det väl vara så IRL, för vissa har ju genetisk bebisrumpehud i ansiktet och fransar som räcker till månen, och dessutom aldrig mörka ringar under ögonen.
Jag däremot har massa acne-ärr, fantastiskt stora och mörka ringar under ögonen och troligtvis vidrig andedräkt. För att inte tala om den sk. John blund-sanden som kleggat in sig i varje vrå runt ögat. Den går man ju runt med tills man(om dvs) ser sig i spegeln och börjar gräva i sanden..
Så, om jag nån gång får äran att få vakna upp bredvid en karl igen, och denne säger att jag är vacker som nyvaken, så kan jag lova att denne får en mindre smäll. Mest troligt somnar jag nog bara om, med ryggen vänd så jag åtminstone kan pilla bort den värsta geggan runt ögonen och dra upp spegel+concealer some ligger gömd inuti kudden.
Insidan som räknas någon?
/E

1 kommentar:

  1. Det är alltid insidan som räknas, och det är därför man tycker vissa är så fula, och andra så otroligt vackra än i sitt morgon slem, ens egna "åsikt" är filter i ögonen, typ?

    SvaraRadera