lördag 9 mars 2013

Vakna.

Det finns många sätt att vakna på, en del mindre trevliga än andra sätt. I måndags var ett praktexempel då ungen sov bort sjukor i närmare 17h, så vi båda sov till 12 på fm. Amääjsing!
Dock vaknar hon normalt krig 07, ibland tidigare. Idag tycke hon 06 var en bra tid. Jag höll icket med. Så jag gör iordning en minibuffe av grönsaker och diverse dricka/mackor, sätter på Bamse och drar mig i sängen nån timma till.
Skäms på dig, kanske vissa tänker, men näe säger jag. Sitter hon där nöjd och mätt, och jag bokstavligen 2meter ifrån, då är det faktiskt godkänt(enligt mina regler alltså..).
När jag väl vaknat till, eller snarare när semlan står och hoppar på mig och skriker KLIV UPP MOMMY(ja, på engelska hihi), så är jag game. Kaffe på, smoothie i magen och vi kör lite bamse till. Sen ska man ju ut också.. Då tittar jag längtande på sängen igen, för termometern visar idag -15.. Snark.
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar