tisdag 19 mars 2013

Viktiga frågor.

Okej, här kommer en som aaaaaldriiig ställts förr. VARFÖR springer folk i filmer alltid rakt fram när dom jagas?

Ex, en man springer på en stor väg inne i centrum, jagas av bil. Passerar ca 40 avstickare, ännu fler hus och förmodligen en och annan kaj där hoppa-i-vattnet-alternativet finns.
Om denne klarar sig undan men hamnar på sjukan tycker jag att dialogen borde vara såhär:

Springaren: Jag blev jagad av en biiiil, dog nästan, fattar inte att jag överlevde!
Besökaren: Hur undkom du?
Springaren: Jag sprang RAKT FRAM! Tillslut lyckades jag tippa några soptunnor som fick bilen smutsig på framrutan och föraren fick typ paniiiik... Eller nåt.
Besökare: Men.. Varför sprang du inte åt sidan?
Springaren: Va..? Vad.. Va???
Besökare: Ja, alltså... In i en gränd eller så, där bilen inte kommer in?
Springaren: öööööh.... (bläddrar i manus, får chock över att producenten varit så korkad) jag slutar...

Mja, alltså.. Jag hade massa frågor, men fokus på springandet trängde undan resten.. Ingen Polly på det.
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar